Pawsome Petcare
Vragen en antwoorden
Je huisdier achterlaten of meegeven bij/aan een vreemde is nooit een gemakkelijke beslissing en ik weet zeker dat je veel vragen hebt over hoe het allemaal werkt. In onderstaande lijst staan enkelen van de meest voorkomende vragen verzameld. Staat jouw vraag hier niet tussen? Aarzel dan niet om contact op te nemen!

MIJN HUISDIER MOET TIJDENS DE RESERVATIE ONVERWACHTS NAAR DE DIERENARTS. KUN JE ZE ERHEEN BRENGEN?
Jazeker!
Tijdens onze kennismaking vraag ik steeds bij welke dierenarts jullie gewoonlijk gaan. Indien er iets gebeurt probeer ik eerst contact op te nemen met deze dierenarts. Heeft deze geen tijd of kan ik hen niet bereiken? Dan ga ik uiteraard naar de dichtstbijzijnde/snelst beschikbare dierenarts.
Voor kleine huisdieren en katten vraag ik ook altijd om een vervoersbakje klaar te zetten op een duidelijk zichtbare plaats. Zo kan ik in geval van nood onmiddellijk vertrekken en verliezen we geen tijd met het zoeken naar een bakje.
Terwijl ik onderweg naar de dierenarts ben krijg je van mij een telefoontje om je op de hoogte te houden.

HOEVEEL HONDEN KUN JE TEGELIJKERTIJD UITLATEN?
Over het algemeen kies ik ervoor om honden van verschillende huishoudens niet te mengen. In uitzonderlijke gevallen (bv familie of buren, honden die elkaar gewoon zijn) is dit een optie nadat ik de honden samen gezien heb.
​
Heb je meerdere honden en wil je graag dat deze samen uitgelaten worden? Dan hangt het vooral af van het gewicht van de honden. In een crisissituatie of op een kritiek moment wil ik er zeker van zijn dat ik de honden kan tegenhouden. In de praktijk heb ik dus liefst dat alle honden tesamen niet meer dan 60kg wegen, aangezien ze dan meer dan mij wegen.

HEB JE ERVARING MET EXOTISCHE HUISDIEREN?
Tijdens mijn vele jaren ervaring in het werken met en houden van verschillende diersoorten ben ik in contact gekomen met een hele resem aan diersoorten. Zo zorgde ik al voor honden, katten, konijnen, cavia's, geiten, schildpadden, ratten, vissen, gekko's, kikkers, paarden, eenden, muizen, hamsters, een variatie aan volièrevogels, kippen en uilen. Uiteraard ben ik ook steeds bereid om bij te leren.

KAN IK MIJN RESERVATIE NOG ANNULEREN?
Het kan natuurlijk altijd wel eens voorvallen dat er iets tussenkomt waardoor je reservatie niet door kan gaan of ingekort wordt. In dit geval kan je annuleren.
Indien je netjes op voorhand verwittigd stort ik je het volledige bedrag terug.
Verwittig je binnen de laatste 48u voor de dag van de reservatie? Dan ben ik helaas genoodzaakt de helft van het totale bedrag (excl. verplaatsingskosten of poepzakjes) in te houden aangezien ik geen andere klant meer kan inplannen op zo'n korte periode. Indien de annulatie binnen de laatste 24u of tijdens de reservatie gebeurt wordt het volledige bedrag ingehouden.
​

HOE LANG DUURT HET VOOR IK REACTIE KRIJG OP MIJN AANVRAAG?
In het algemeen streef ik ernaar om je bericht binnen de 24u te beantwoorden. Tijdens drukkere perdiodes (zomervakantie, feestdagen, verlengde weekends, ...) is dit helaas niet altijd mogelijk.

KRIJG IK UPDATES TIJDENS MIJN VAKANTIE/WANDELING?
Uiteraard!
Na of tijdens elk huisbezoek en elke wandeling ontvang je steeds foto's en een berichtje met hoe het verlopen is. Dit kan via Whatsapp of Facebook (Messenger).